Sidor

fredag 11 december 2015

Tävlingsåret 2015 är slut!

Väldigt tråkigt, så roligt jag har haft  :) Vizsla fick avsluta sitt i Kassel, 2 dagars utställning där hon fick juniorCERT båda dagarna! Detta var sista juniorklass.... i tyskland  Har inte riktigt bestämt mig OM jag kommer att hoppa upp till unghundsklassen direkt när hon blir 15mån eller ställa fler gånger i juniorklassen... Hon blir ju inte 18mån förrens 29/4. Och bara 13månader gammal har hon då redan fått:

2 danska CERT
1 svenskt CERT
1 holländskt CERT
4 tyska juniorCERT
1 tyskt reserv juniorCERT
1 danskt junior KLUBBCERT
2 junior winnerspoint i polen
1 junior winnerspoint i Holland
Polsk och Tysk juniorwinner 2015
Kvalificerad till CRUFTS 2016
Excellent på samtliga utställningar. sämst som 2:a i klassen. (då har det varit minst 4 i klassen)



Mest stolt över detta året är jag över Troyas prestation i agilityklassen  Så som jag har jobbat att få henne till att lyssna på mig! Men 2 pinnar i agilityklassen är jag väldigt stolt över  Mer agility kommer det att bli 2016  Hon blev ju även Tysk Vinnare 2015 genom att bli BIR

Saffran har också varit duktig   4 Tyska CERT, 1 Italienskt CERT och 2 CACIB är inte fy skam när man är 50cm hög och tik  Sen har hon gått en rallylydnaskurs och fick jätte mycket beröm... Bara om matte vågar sig ut på planen så kommer det säkerligen att bli fler såna  Hon är även BPH och Funktionsbeskriven med bra resultat

Pepzi har ju såklart briljerat igen.... Första året som veteran har hon redan tagit 5 veterantitlar, däribland SE VV-15 och WVW-15 :)

Hoppas 2016 blir lika bra  TACK till alla som har hjälpt mig med att ställa dom olika hundarna  Och TACK för trevligt sällskap  VI ses 2016 :)

Inga kommentarer: