Sidor

fredag 3 juni 2016

Underbar helg :)

Ja det kan man ju minst sagt säga :) Började med att Vizsla blev 3:dje bästa tik i Hasslarp på lördagen :) Något konstig domare. Han ville bl a inte se oss springa i bästa hane eller bästa tikklassen... Sen sa han när vi hade blivit placerade att han hade velat se mig le!


Sen vidare upp mot uppsala! Resan gick hyffsat fort.. Stannade på vägen upp i gränna :) Jätte fint hotell där hundarna fick bo GRATIS! Wow... Inte många hotell som dom får det på... Hade såklart alla 4 med mig!

På söndagen var det dags för internationell utställning i Österbybruk.. Jasper går in och blir bästa hane :) Sen var det dags för tikarna.. Vizsla, Saffran och Troya fick alla excellent med CK... Alltså (igen) hade jag 3 hundar i bästa tikklassen! Maria fick visa Troya, Pappa fick visa Vizsla och jag visade Saffran :)

Troya blev bästa tik, Saffran blev 2:a bästa tik med svenskt CERT, R-CACIB som ändras till ett CACIB pga att Troya är internationell champion! Vilket betyder att hon nu kan bli svensk champion och hon har även alla sina 4 CACIB i 3 olika länder :) MEN tyvärr har det bara gått 11mån sen första.

Vizsla blev 3:dje bästa tik, igen men denna gången fick hon R-CERT! HAHAHAHA onödigt pris!!

 Vizsla!

 Saffran!
 
 Troya!
 
Sen var det då dags för BIR/BIM där syskonen Jasper och Troya fick ännu en  gång springa emot varandra :) Såklart vann Jasper :) Vilket jag tyckte var bra för då kunde vi köra hemåt :D

 Syskonen Jasper & Troya!
 
Denna helg blir det agility och utställning :) Nu blir det Pizza :)

Inga kommentarer: